Wednesday, February 9, 2011

Aku sudah bersalin

As salam... dah lama aku x update blog aku ni... skrg ni aku dlm "Maternity Leave" masuk hari yang ke 35... org kata pantang spai ke 44 hari.. tp entahler.. aku ni x brp pantang ler sgt... kekdg tu mcm tak masuk akal gak, itu ini x leh minum, makan.. kalo ask doctor, depa kata "kalau dlm segi perubatan x der masalah pun" kekdg aku ikut kata doctor, kekdg aku ikut kata org2 tua... mana2 pun blh la...

seronok gak duduk di rumah ni.. especially citer kat tv tu best2 belaka... cuma yg x best berpantang kali ni sbb aku sorang2 dan baby kat rumah... masa lahirkan Adzim dulu aku ada maid, ada gak org leh tlg buat kerja rmh... skrg ni kesemua benda aku perlu buat sendiri... pastu plak berpantang kali ni aku x balik pantang kat Perlis... sbb utama mak dah x sihat, pastu plak Effy, Adam dan Adzim bersekolah so kesian la nak tinggal kan depa.. cian kat Mr Hubby sorang2 jaga depa....

Aku ni tera la jgk.. pas keluar hpital hari ke 4 aku dah start masak dan buat kerja rmh mana yg perlu... Mr Hubby dan Effy tolong la mana yg patut... kalo aku x masak, kami nak makan apa... x kan nak beli jer.. lari budget ooooo....

No comments: