Sunday, March 20, 2011

Tupperware vs Tippuware

Aku memang suka mengumpul tupperware dan tippuware... korang sedia maklumkan, tupperware amat la mahal manakala tippuware murah jer... masa aku giler membeli tupperware, aku baru ada Effy, jadi budget tu ada ler nak membeli, sakan aku membeli, penuh satu kitchen cabinet kat rumah, spai x cukup tempat aku tumpang pulak kitchen cabinet kat officeku... ehehhehe hehehehhe (buat macam rmh sendiri ☺). Post balik kampung pun ada jugak.. Tapi skrg ni anak dah ramai so aku pun mengstopkan aktiviti membeli tupperware itu... budget lari oooo... cukup lah apa yg berlambak kat cabinet tu... Yang tippuware pun aku suka gak membeli, harga dia murah. Esp yang warna putih jernih tu, yg boleh untuk "microwave heating only". Cuma yang tensennyer bila dah berlambak kat rmh tu, bermacam² jenis size yg ada, bila penutup dan badan bercerai susah nak mencari. So, aku pun telah mengambil keputusan utk menglabelkan ia... AS1, AS2, AS3 etc etc etc.... sebab apa AS? aku dan Mr Hubby ler.... ☻"Anna Shofian" Aku telah melarang sesiapapun kat rmh itu membawa keluar collection tupperwareku itu... Kalo Effy or Adam nak bawa bekal makanan ke sekolah aku akan bagi tippuware, if tupperware minta simpang ler.....hilang nanti, 4 hari 5 mlm akan aku keriau...


Koleksi Tupperware





Koleksi Tippuware




No comments: